16.10.08

Femmes fatales: La Révolution (tur att Freja e annorlunda <3..)

Aldrig får jag vara
för mig själv då bara
alltid kommer du och stör mig så
ingen stund för vila
fast jag gul och lila
ligger sjuk och vill min vila få

Inga fredagkvällar
hänger jag på Shellar
du har dragit med mig på kultur
pjäser och konserter
vilka atmosfärer
visst gör redan mindre trams en sur

Sen' får jag ej mera
matcher se nå' flera
JAG SKALL LÄSA BÖCKER, LAGA MAT
har ni hört på maken
snart jag visar baken
för jag har fått nog av allt ditt tjat

Borta är kulissen
inga mera bissen
eller feta korvar får jag ta
sallad, vitaminer
te och apelsiner
"då mår magen superjättebra"

Vad får jag då göra
knappt en fena röra
städa, putsa, vara gentleman
ständigt livet hotas
och det kan ej botas
då man ej blir fri från sin tyrann

"Sluta ligga stilla
hur kan du inbilla
att du får en ledig vardagskväll
vi skall motionera
fläsket aktivera
jag vill inte höra något gnäll"

"Bla-bla-bla-bla-bla-bla"
hör man alla dagar
det, om något är mirakel, det
att den lilla skata
ännu orkar tjata
efter allt man gjort med ödmjukhet

Tålamod, det har jag
minskar dock för var dag
så jag vet, snart är stubinen slut
ja, jag garanterar

att jag exploderar
om jag inte tystat får din trut!

5 kommenttia:

benjamin kirjoitti...

Har du o Freja gräla eller? :D
lysande dikt som vanligt, kul att du orkar skriva mera igen :)

JJ kirjoitti...

Fiktivt värre! Right..?

Hejafreja kirjoitti...

hoppas.. annars kan ja nog se till att du får lediga kvällar!

JJ kirjoitti...

auch.. tufft val

Hejafreja kirjoitti...

http://hejafreja.blogspot.com/